Shii'Zeer
Typ: Pustynna.
Temperatura: Gorąca.
Atmosfera: Klasa I.
Hydrosfera: 12% powierzchni planety.
Grawitacja: wysoka(10,96).
Powierzchnia: Nieliczne łańcuchy górskie, pustynie, pyłowe pustkowia.
Długość Dnia: 28 standardowe godziny.
Długość Roku: 360 lokalnych dni.
Rasy Inteligentne: ---.
Port Kosmiczny: ---.
Populacja: ---.
Funkcja: Planeta sanktuarium.
Rząd: ---.
Poziom Technologiczny: ---.
Eksport: ---.
Import: ---.
Sektor: Kroot.
Gwiazda: Shi'za.
Opis: Shii'Zeer jest najmniejszą planetą w sektorze Kroot. Zresztą też najmniej znaną. W zasadzie o jej istnieniu nie wie prawie nikt. Sama planeta tak czy inaczej nie zwraca na siebie uwagi. Ot, mała kupa piachu zawieszona w przestrzeni, bez surowców mineralnych czy jakiejś egzotycznej roślinności. Jednak planeta ta została tak w celowy sposób przekształcona. Dokonali tego starożytni Sithowie, którzy uznali, że mała i oddalona od głównych szlaków planetka, idealnie będzie nadawać się na ich sanktuarium i grobowiec. Dzięki zastosowaniu potęgi mrocznej strony, w ciągu jednego dnia adepci mroku wysterylizowali planetę, pozostawiając tylko tyle roślin, ile było niezbędnych do wytwarzania atmosfery. Następnie, przy pomocy Mocy i niewolników, rozpoczęli budowę świątyń i grobowców. Większość tego kompleksu znajduje się pod ziemią, na powierzchni wybudowano tylko niewielką świątynię i fałszywy grobowiec, pełen pułapek na ewentualnych złodziei. Planeta zciągnęła na siebie uwagę i to pośrednio, tylko raz, gdy Rycerze Jedi zwrócili uwagę na dużą aktywność adeptów mrocznej strony i Mandalorian w sektorze i wysłali ekspedycję dowodzoną przez mistrza Jedi Joor Fihen'a, by zbadał sprawę. Domyślił się on istnienia planety sanktuarium, jednak nim zdołał odkryć jej położenie, pomiędzy Jedi i Sithami doszło do pamiętnej bitwy na Jaark. Jednak odnalezienie planety nie było jedynym zadaniem mistrza Fihena. Dowiedział się on bowiem, że w centrum sanktuarium Sithowie przechowują starożytny kryształ z uwięzionymi duszami rycerzy Jedi, poległych w jednej ze starożytnych bitew. Oprócz tego, w skarbcu znajdowały się też prawdopodobnie zrabowane holocrony Jedi, które należało odzyskać i holocrony Sith, które należało zniszczyć. Fihen podejrzewa, że właśnie dlatego jego świadomość pozostała w mieczu. Nie połączy się z Mocą, dopóki nie wypełni zadania... Poza świątyniami i grobowcami wybudowanymi przez Sithów, na planecie nie ma nic godnego uwagi. Tym bardziej, że jej środowisko naturalne jest bardzo nieprzyjazne, zwłaszcza po "ulepszeniach" dokonanych przez Sith. Wszędobylski pył wciskający się nawet do osłoniętych filtrami silników i częste burze piaskowe sprawiają, że pobyt na planecie jest wyjątkowo uciążliwy dla chyba każdej istoty inteligentnej. Jeżeli dołoży się do tego bardzo ubogie złoża cennych rud i minerałów, planeta rzeczywiście nie zachęca do odwiedzin. Jej powierzchnię pokrywają w większości pustynie różnych rodzajów(dominują piaskowe), pustkowia pełne pyłu i gdzieniegdzie wzgórza. Jest tez kilka niskich łańcuchów górskich, nie przekraczających 1000 m.n.p.m. Woda występuje na powierzchni planety tylko w nielicznych słonych jeziorach i czasowo napełniających się strumieniach, zasilających te jeziora. Jednak na planecie jest tez kilka potężnych, podziemnych rzek, które cały czas płyną pod ziemią, by pojawić się na powierzchni dopiero przy ujściu do jednego ze zbiorników wodnych. Planeta nie ma mieszkańców, poza wypaczonymi tworami Ciemnej Strony, które strzegą grobowców. Jednak sama planeta wzbudziła ostatnio zainteresowanie tzw. "Starych Sith", którzy wysłali na nią swoją kapłankę...
Najważniejsi NPC:
"Old Sith's" priestess Shasheen
Human Female Force Adept 4:
Init: +0; Defense: 14(+4 class); Spd 10m; Speed 10m;
VP/WP: 27/10; Attacks: Punch +3(1d3) or ranged +3; SV: Fort +2, Ref +2, Will +8*; FP 1; DSP 12; Rep 1; Challenge Code: B; Str 10, Dex 11, Con 10, Int 12, Wis 14, Cha 15.
Skills: Hide +6, Knowledge(dark side lore) +6, Knowledge(Old Siths) +5, Listen +5, Move Silently +4, Read/Write Basic, Sense Motive +6, Speak Basic, Speak Ryl.
Force Skills: Affect Mind +6, Empathy +7, Enhance Senses +5, Farseeing +8, Fear +4, Force Defense +3, Force Stealth +3, Move Object +4, See Force +6.
Feats: Alertness, Force-Sensitive, Quickness, Stealthy, Weapon Group Proficiency(Blaster pistols, primitive & simple weapons).
Equipment: Dark side staff(+2 bonus to Will checks), priestess robes.
Opis: Wysłanniczka kultu "Starych Sith" jest młodą i zgrabną kobietą, o prostych, kruko-czarnych, opadających jej do pasa włosach i lodowatych oczach. Jej twarz zawsze pozostaje nieruchoma i bez wyrazu, zupełnie jakby nosiła maskę. Jest niższą kapłanką w sekcie "Starych Sith" i została wysłana przez swoich przełożonych, by spenetrować starożytne grobowce Sithów na planecie Shii'Zeer, w poszukiwaniu cennych dla kultu artefaktów. Do pomocy przydzielono jej zmodyfikowany frachtowiec klasy Action IV i kilku kultystów oraz "przemienionych". Na planecie znajdować się będzie akurat wtedy, gdy zawitają tam bohaterowie. Kapłanka nie będzie tolerować na planecie niczyjej obecności. Postara się wykończyć każdego kto wejdzie jej w paradę. Wie, że jej poczynania mogą zwrócić uwagę gubernatora, albo, co gorsze, imperialnej Inkwizycji...
Sith Changed Wookie Groot
Wookie Male Scout 8:
Init: +7(+3 Dex, +4 Imp. Init.); Defense: 19(+3 Dex, +6 class); Speed 10m; VP/WP: 64/19; Attacks: Ryyk blades +12/+7(3d4) or bowcaster +9/+4(3d10); SQ: Trailblazing, Skill Mastery, Uncanny dodge, SV: Fort +8, Ref +7, Will +3; FP 0; DSP 8; Rep 1; Str 22; Dex 16, Con 19, Int 10, Wis 9, Cha 5; Challenge Code: D.
Skills: Climb +12, Hide +12, Jump +12, Listen +9, Move Silently +12, Search +9, Spot +9, Survival +8, Swim +7.
Feats: Alertness, Improved Initiative, Stealthy, Track, Weapon Group Proficiency(Simple Weapons, blaster pistols&rifles).
Equipment: Ryyk blades, bowcaster(30 quarrels).
Opis: Groot był kiedyś doskonałym łowcą nagród i myśliwym. Ale kilka lat temu, gdy wykonywał zlecenie na odległych rubieżach, okazało się, że ofiara jest silniejsza od myśliwego. Jednak ciemny Jedi, który pokonał Groota, uznał, że wykorzysta potencjał wookiego. Po 6 miesiącach eksperymentów, dumny łowca z planety Kashyyyk stał się bezwolną maszyną do zabijania na usługach adepta mrocznej strony. Jednak w porównaniu do innych "obiektów", na których mroczny Jedi prowadził swoje bluźniercze eksperymenty, Groot zachował zadziwiająco wiele inteligencji. W każdym razie dość, by dowodzić innymi mutantami, stworzonymi przez swojego pana.
Został wysłany na planetę jako dowódca grupy mutantów, przydzielonej kapłance Shasheen. Jego zadanie to pilnować dróg prowadzących do grobowców Sith. Nie jest to trudne, gdyż, mimo że sama budowla jest widoczna z daleka, najbliższe miejsce nadające się do lądowania znajduje się około dwóch kilometrów dalej, a do samej świątyni wiedzie tylko jedna droga, prowadząca przez skalny labirynt, w którym czai się zmutowany wookie. Groot wie, że na planecie jest ktoś jeszcze. Nie wie jednak kto to. Cóż, Yuuzhan Vong nie są (jeszcze)zbyt liczni w tej galaktyce.
Yuuzhan Vong Scout
Scout 4:
Init: +6(+2 Dex, +4 Improved Init.); Defense: 16(+4 class, +2 Dex); Speed 10m; VP/WP: 30/12; Attacks: Amphistaff +5(1d6+1) or ranged +5 amphistaff(1d6+1); SQ: Trailblazing, Uncanny dodge;
SV: Fort +3, Ref +4, Will +4; FP 0; Rep 1; Challenge Code: C; Abilities: Str 15, Dex 15, Con 12, Int 13, Wis 14, Cha 8; DR 3.
Skills: Gather Informations +6, Hide +9, Intimidate +5, Knowledge(Yuuzhan Vong) +5, Listen +7, Move Silently +7, Search +7, Spot +7, Survival +9.
Feats: Immune to Force, Improved Initiative, Quick Draw, Track.
Equipment: Amphistaff, thudd bug(x2), food&water).
Opis: Czym byłyby odległe rubieże bez cholernych Yuuzhan Vong? Są też w sektorze Kroot. A uściślając jest, bo paskudy wysłały tu tylko jednego zwiadowcę. Miał pech rozpocząć swoje badania od Shii'Zeer, na której burza piaskowa zabiła jego pojazd. Obecnie siedzi więc na tej zapomnianej przez jego bóstwa planecie i czeka na okazję, by tępić wrogów. A tych ostatnio się namnożyło i jest w czym wybierać. Jednak grupa dowodzona przez ludzką kobietę jest dość silna i zwiadowca musi uważać, zwłaszcza na tego wielkiego futrzaka...
Propozycje przygód:
- Bohaterowie przybywają na planetę z powodu mistrza Fihena. Na pewno spotkają grupę kapłanki Sith,(Poczynając od gorącego powitania zgotowanego im w skalnym labiryncie przez Groota) Mogą też spotkać zwiadowcę Vongów. A w samym grobowców czekają na nich jeszcze jego strażnicy.
Będzie wesoło.
- Bohaterowie nie znaleźli mistrza Fishena, albo go zignorowali i przybyli na planetę gnani chęcią zysku. Scenariusz podobny jak powyżej, z tym wyjątkiem, że bez pomocy mistrza Fishena będzie o wiele trudniej...
- Bohaterowie przybywają na planetę przez swojego drużynowego Jedi, który miał wizję wielkiego niebezpieczeństwa, związanego z planetą.
- Bohaterowie trafiają na planetę przez przypadek. Awaria silnika, kłopoty z nawigacją, w każdym razie lądują na planecie i próbują naprawić statek/ badać planetę/ cokolwiek innego. Tak czy inaczej wcześniej czy później odnajdą grobowiec i napatoczą się na wyznawców Ciemnej Strony albo zwiadowcę Vongów. Albo jedno i drugie...
Xeloss. |