Celestius
Typ: Wodna.
Temperatura: Ciepła.
Atmosfera: Klasa I.
Hydrosfera: 96% powierzchni planety.
Grawitacja: Standardowa(9,89).
Powierzchnia: Oceany, nieliczne archipelagi.
Długość Dnia: 24 standardowe godziny.
Długość Roku: 320 lokalnych dni.
Rasy Inteligentne: Ludzie, Quarrenowie, Mon Calamari.
Port Kosmiczny: Klasa II.
Populacja: 0,2 miliona.
Funkcja: Źródło surowców i kurort.
Rząd: Imperialny prefekt (Imperialny gubernator).
Poziom Technologiczny: Kosmiczny.
Eksport: Ruda Nissu i żywność.
Import: Zaawansowana i średnia technologia, medycyna.
Sektor: Kroot.
Gwiazda: Selan.
Opis: Celestius jest drugą co do wielkości planetą sektora. Większość jej powierzchni pokrywają oceany. Archipelagi wysp zajmują zaledwie 4% powierzchni planety. Największą z nich nazywano Wielką Wyspą i to właśnie tu znajduje się centrum administracyjne planety. Populacja skupia się na wyspach, platformach wydobywczych i miejscach upraw wodnych. Celestius został skolonizowany z trzech powodów: Po pierwsze, pod powierzchnią wody znajdują się niezwykle bogate złoża Nissu, rudy używanej do produkcji obwodów chłodzących lufy dział laserowych. Po drugie, na planecie odkryto dużo obfitych źródeł pożywienia. Oprócz wielu gatunków ryb, rośnie tu tez dużo jadalnych i smacznych glonów i alg. I po trzecie, planeta ze swoim w zasadzie nienaruszonym środowiskiem naturalnym, stała się najpopularniejszym kurortem wypoczynkowym w sektorze. Najwięcej mieszkańców, bo około 30 tysięcy, przebywa na Wielkiej Wyspie. Największa platforma, RX-02 ma załogę 2,5 tysiąca istot. Na planecie mieszka największa w sektorze populacja Quarrenów i Mon Calamari. Przeważnie pracują oni na platformach wydobywczych i w podmorskich uprawach. Na Wielkiej Wyspie, oprócz kosmoportu i siedziby prefekta, znajduje się też imperialny posterunek, przedstawicielstwa kilku korporacji i całe mnóstwo kurortów i sklepów, nastawionych na przybywających z całego sektora turystów, oferujących muszelki, naszyjniki z pereł itd. Reszta wysp także żyje głównie z turystyki. Po między archipelagami krążą statki wycieczkowe i prywatne jachty. Niss wydobywany na platformach, jest odbierany przez frachtowce kosmiczne bezpośrednio z ich pokładu, dzięki czemu nie przeszkadzają one turystom.
Najważniejsi NPC:
RX-02 platform administrator Quen Ree'sh
Quarren Male Diplomat 4:
Init: +0; Defense: 11(+1 class); Speed 10m; VP/WP: 12/8;
Attacks: Punch +1(1d3) or hold-out blaster +2(3d4); SQ: None;
SV: Fort +0, Ref +1, Will +4; FP 0; DSP 0; Rep 3; SZ M; Abilities: Str 9, Dex 10, Con 8, Int 12, Wis 11, Cha 14; Challenge Code: B
Skills: Bluff +6, Computer Use +5, Diplomacy +9, Knowledge(Celestius) +10, Profession(Administrator) +7, Read/Write Basic, Sense Motive +7, Speak basic.
Feats: Dodge, Skill Emphasis(Knowledge).
Equipment: Datapad, comlink, hold-out blaster, administrator pass. 5,000 credits.
Opis: Quen Ree'sh jest Quarrenem o złocistej skórze i łagodnych błękitnych oczach. Urodził się na Calamari i przybył na Celestiusa w poszukiwaniu pracy. Pracuje na platformie RX-02 od 10 lat i zaczynał swoją karierę od pracy w księgowości. Jednak szybko jego zdolności zostały dostrzeżone przez ówczesnego administratora platformy, który zrobił go swoim sekretarzem, a po kilku latach zastępcą. Rok temu Quen został administratorem platformy, gdy jego poprzednik odszedł na emeryturę. Od tego czasu platforma działa dobrze, a talent do negocjacji nowego dyrektora przydaje się zarówno do zażegnywania konfliktów pomiędzy członkami załogi platformy, jak i negocjowania korzystnych kontraktów. Jednak ostatnio na platformie zdarzyło się kilka wypadków, które na szczęście nie przyniosły żadnych ofiar, jednak na pewien czas wstrzymały produkcję. Na dodatek, w pobliżu powstała nowa platforma korporacji Stillen, która ma zamiar konkurować z RX-02 w wydobyciu Nissu. Wszystko to martwi dyrektora platformy, który, mimo, że jest świetnym organizatorem i dyplomatą, to jednak obawia się konfrontacji ze znaną z agresywnego zachowania korporacją. I jeszcze te dziwne klejnoty, które niedawno wydobyli jego górnicy...
Porucznik SBK Ray-Don Mor
Human Male Jedi Guardian 4:
Init: +3(Dex); Defense: 19(+6 class, +3 Dex); Speed 10m; VP/WP: 36/14
Attacks: Vibroblade +6(2d6) or lightsaber +6(2d8+1) or blaster pistol +7(3d6); SQ: None; SV: Fort +6, Ref +7, Will +3; FP 2; DSP 0; Rep 2; Chall. Code: D
Abilities: Str 14, Dex 16, Con 14, Int 12, Wis 12, Cha 10.
Skills: Battlemind +7, Enhance Ability +5, Force Push +5, Knowledge(Celestius) +7, Speak Basic, Speak Mon Calamari, Speak Duro, Move Object +5, Profession(administrator) +5, Read/Write Basic.
Feats: Alter, Blind-Fight, Burst of Speed, Control, Exotic Weapon Proficiency(Lightsaber), Force-Sensitive, Sense.
Equipment: Uniform, vibroblade, blaster pistol, lightsaber, multichannel comlink, datapad, code cylinder, Cutthroat swoop, 1,500 credits.
Opis: Ray-Don Mor jest dwudziestokilku-letnim mężczyzną, o blond włosach, niebieskich oczach i muskularnej sylwetce. Urodził się na jednym ze światów środka, jednak nikomu nie zdradził, na którym. Był padawanem mistrza Jedi Yoonha Klonska, jednak nim ukończył szkolenie, na trop jego mistrza wpadła Inkwizycja. Gdy ich odnalazła, Ray-Don i jego nauczyciel rozdzielili się. Jednak tylko Morowi udało się ujść z życiem. Zmylił pościg i w końcu trafił do sektora Kroot. Wydawałoby się, że tutaj nikt go nie wytropi, a jednak. Jego przybycie wyczuł sekretarz gubernatora Spaaka i pojawił się u Ray-Dona z ofertą nie do odrzucenia: Przyłączenia się do niego i gubernatora w zamian za ukrycie przed inkwizycją. Mor otrzymał stopień porucznika SBK na Celestiusie i polecenie by rozwijać swoje umiejętności. Ma mieć też oko na poczynania Stillenu na planecie. Jednak nadal nie jest pewien, do czego jest tak naprawdę potrzebny gubernatorowi...
Dyrektor generalny(sektora) Stillenu Villus Kuener
Human Male Noble 8:
Init: +4; Defense: 16(+6 class); Speed 10m; VP/WP: 32/10;
Attacks: Vibrodagger +5/+0(2d4) or holf-out blaster +6/+1(3d4);
SQ: Call in a favor x4, inspire confidence +2, command +4, bonus class skill(Gather Information); SV: Fort +2, Ref +4, Will +10; SZ M;
FP 1; DSP 10; Rep 10; Abilit: Str 9, Dex 11, Con 10, Int 14, Cha 16;
Challenge Code: D
Skills: Computer Use +10, Diplomacy +14, Gather Informations +14, Knowledge(Kroot Sector) +7, Knowledge(Stillen) +10, Knowledge(Kroot politic) +10, Knowledge(Kroot Underground) +10, Knowledge(Celestius) +7, Knowledge(Corporations) +10, Profession(Administrator) +12, Read/Write Basic, Read/Write Duro, Read/Write Sullustese, Sense Motive +12, Speak Basic, Speak Duro, Speak Sullustese, Speak Huttese, Speak Ryl.
Feats: Gearhead, Improved Initiative, Iron Will, Weapon Group Proficiency(Blaster pistols, simple weapons, vibro weapons).
Equipment: Vibrodagger, hold-out blaster, expensive uniform, multichannel comlink, datapad, personal bodyguards, personal Ronto Two airspeeder, personal hydro-ship Jewel, personal Stinger class yacht Price, personal fortress-palace, power and wealth of general director of Stillen Corp.
Opis: Dyrektor generalny korporacji Stillen w sektorze jest młodym jeszcze, bo trzydziestodwuletnim mężczyzną, o ciemnoblond włosach i ciemnoczerwonych oczach. Na jego twarzy zawsze można dostrzec ledwo widoczny grymas, który nadaje jego twarzy ostry wyraz. Tak jest w istocie, bowiem Villus Kuener jest człowiekiem okrutnym i bezwzględnym. Pochodząc z arystokratycznej rodziny z jednego ze światów środka, arogancję i pogardę do innych miał we krwi, praca w Stillenie dodała do tego brak zahamowań moralnych i etycznych. Jednak okrucieństwo idzie w parze z inteligencją młodego dyrektora Stillenu. Dzięki koneksjom rodzinnym startował z dość wysokiego stanowiska w korporacji i szybko awansował, po kolei eliminując rywali. Jednak jego ambicja i bezwzględność przeraziła kilku wyżej postawionych pracowników korporacji, którzy poczuli, że ich posady są zagrożone. Postanowili, więc wysłać Kuenera gdzieś, gdzie nie będzie mógł im bruździć. Położony daleko od światów środka sektor Kroot nadawał się idealnie. Sam zainteresowany starał się wymigać od przeniesienia jak mógł, ale nic to nie dało. Jego przeciwnicy byli zbyt wysoko postawieni. Po przybyciu do sektora cztery lata temu, jeszcze jako vice-dyrektor, szybko się zaaklimatyzował i zaczął korumpować polityków i nawiązywać kontakty z piratami i przemytnikami. Funkcję dyrektora generalnego objął dwa lata temu, po nieszczęśliwym "wypadku" swojego poprzednika. Do chwili przejęcia władzy przez gubernatora Spaaka, był najpotężniejszą osobą w sektorze, kontrolującą zarówno polityków jak i przestępców. Reformy Spaaka mocno uderzyły w jego pozycję, niszcząc zarówno jego powiązania z polityką, jak i wpływy wśród piratów, którzy po prostu w większości zginęli, lub uciekli z sektora. Kuener ma o to wielki żal do gubernatora, jednak potrafi docenić przeciwnika. Co nie oznacza, że zamierza mu odpuścić... Aktualnie osobiście nadzoruje operacje Stillenu na Celestiusie, a zwłaszcza sprawę platformy RX-02. Dowiedział się bowiem o odkryciu tam kryształów Cusl. Klejnoty te są wyjątkowo cenne i ten, kto będzie kontrolował złoże, szybko stanie się bajecznie bogaty. I będzie mógł się zemścić na tych, którzy zesłali go na takie galaktyczne zadupie...
Propozycje przygód:
- Na platformie RX-02 zdarzyło się ostatnio kilka dziwnych wypadków. Bohaterowie zostaną poproszeni o pomoc w rozwikłaniu ich zagadki. Za wypadkami stoi oczywiście Stillen, chcący przejąć platformę i złoża, które ona eksploatuje.
- Drużynowy Jedi wyczuwa na planecie jeszcze jedną osobę władającą mocą. Kto to może być? Ukrywający się Jedi, czy zakonspirowany Inkwizytor Imperium?
- Dyrektor Stillenu nie zapomniał o udziale bohaterów w wydarzeniach na Kroota. Gdy będą lecieć nad morzem do którejś z platform, nagle w ich stronę zostanie odpalona rakieta samonaprowadzająca. Czy zdołają jej uniknąć? A jeżeli nie, to czy mają ponton na pokładzie?
- Bohaterowie są świadkami zamachu na jednego właściciela jednej z platform wydobywczych. Kilka dni wcześniej odrzucił ofertę Stillenu, który chciał wykupić jego platformę. Zbieg okoliczności?
- Jeden z bogaczy przebywających na planecie oferuje bohaterom pracę u niego w charakterze ochrony podczas rejsu na luksusowym statku wycieczkowym "Klejnot Celestiusa". Podczas rejsu nagle pojawiają się piraci. A może to nie tacy zwykli piraci? Ciągle gadają coś o jakiejś misji i czyichś prawach, na dodatek zaczęli zakładać na statku ładunki wybuchowe i jakoś nie mają zamiaru go opuścić...
- Bohaterowie są świadkami napadu dobrze wyposażonej grupy na śmigacz transportowy jednej z platform. Może jest zwykły napad rabunkowy, a może jednak coś więcej?
Xeloss. |